Copytrade Jalan Mudah Kaut Hasil Pelaburan Anda?



Apa itu Copytrade?

Ia merupakan satu sistem yang membolehkan seseorang pelabur memduplikasikan trading pelabur lain dengan mudah. Selalunya pelabur yang mempunyai prestasi yang baik boleh kita duplikasikan tradingnya.

Kelebihan copytrade...

Bagi saya sebagai pelabur yang masih muda dan hijau ini copytrade adalah satu option pelaburan. Namun ianya sangat berisiko. Tapi ia mampu menjana pendapatan terutamanya pada kaki depo macam aku hahaha. sebabnya kita tak perlu buat analisis, follow je masta-masta yang ada berlambak kat malaysia ni.

Kelemahan copytrade

Akaun MC, itu je. sebab tak semua manusia boleh kekalkan prestasi sepanjang masa, masta masta pon manusia tetap ada kelemahannya.

Pendapat aku, untuk copytrade trader lain boleh tapi kena buat risk assesment sikit untuk tengok risiko pelaburan kita.

Mengapa?

Ini kerana kalau kita ikut group group telegram fb, terlalu banyak yang menggofferkan diri untuk copytrade akaun diaorang, namun tak tunjuk record prestasi mereka. Banyak yang kejarkan affilate bagi memperoleh keuntungan sendiri. Itu kita kena hati hati, bukan apa banyak menggunakan ruang risiko untuk mengaut keuntungan secara indirect.

Untuk disimpulkan samada ianya jalan mudah untuk kaut keuntungan tak juga...copytrade juga boleh jadi jalan mudah untuk rugikan pelaburan anda. Semuanya bergantung kepada kerajinan anda untuk buat homework. Jangan terpengaruh dengan offfer offer copytrade USD10 USD30 tapi fokuskan kepada prestasi trader yang kita nak copy tuh.

Overall kalau nak copytrade ini bagi aku ok je, tapi kalau nak puas hati kita sendiri kena buat baru rasa nikmatnya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mengenali Perbezaan Akaun di Broker XM

BBMA + Fibo Ghost = Terbaik

Sinar di Penghujung Minggu